August 20, 2014

Ipoh tour date with buddies

Haaaaaaa asal ada kenduri je.. ini la kengkawan yang aku ajak pergi dan diajak pergi kekeke asal pergi kenduri je mesti ada orang, asal jumpa diorang je mesti ada kenduri ^^ dah jadi geng pergi kenduri aku dah ni.. aku plak asal nak pergi kenduri je mesti kt rumah tu tak reti nak makan dulu ke apa.. nak juga makan lauk kenduri~~


Pelamin cantik kan.. pengantinnya?? sibuk layan guests kat luar, tak apa kitorang faham.. hehe rilek je kitorang duduk kat tepi tu nak tunggu turn selca sampai lastly kitorang yang conquer hehe memang cam ni lah jadinya kalau pergi kenduri.. orang lain yang kahwin, orang lain yang pose lebih haha penuh dengan selfie kitorang.. malas nak share bebanyak nanti macam poyo je plak kan.. (sampai sekarang aku tak tau apa tu poyo) hehe btw kenduri kahwin seha ni masa raya ke-6 kot.. kesian akak mi, jadi photographer kitorang plak.. takpe ya kak.. bukan selalu hehe


Lepas habis kenduri tu dorang ajak jejalan tapi aku plak ada open house nak pergi petang tu.. so dapat teman amy pergi beli kitty necklace untuk ppo je.. haish apesal la yeonsoo tak nak post selca ppo kt ig.. selalu tu rajin je.. -.-






Jeng jeng jeng malam tu kitorang tengok Guardians of The Galaxy.. first day premier hokay.. sepatutnya aku yang belikan ticket dulu sebab aku yang paling dekat.. rumah dengan aeon ipoh 15min je tapi cari parking punya pasal.. tak jumpa-jumpa.. dorang yang belikan dulu.. that night Amy belanja pop corn.. mekaceh mak kekeke Za8 dengan Asma maintain sedondon color biru-biru tua hehe


Kesian Vin Diesel tau.. dia punya line semua ayat yang sama.. I AM GROOT... WE ARE GROOT.. rupa-rupanya dia jadi pokok -.- jenuhlah kitorang cari watak apa yang dia main rupanya pokok.. haha terkujat ai tau.. lepas habis movie dorang ajak pergi supper tapi tak dapat nak join.. time nak balik tu, aiseymen.. parking ticket tertinggal dalam kereta la plak.. so terpaksalah dorang hantar aku kt kereta.. patutnya parking kt roof top je senang -.-


Esoknya plak, pagi-pagi mi da call aku.. ajak jejalan.. 2nd call cakap nak datang rumah.. aku boleh plak tanya nak buat apa datang rumah aku haha "datang nak berayalah" sorry wei aku mamai.. kelam kabut aku bangun nak mandi, kemas tempat tidur apa semua.. ngam ngam je aku baru nak ke dapur, dorang dah sampai.. air dengan kuih pun aku tak sempat nak siap.. adik aku tak usah cakaplah, dengar aku nak ikut dorang berjalan, menangis macam kena pukul.. 


Bila berjalan tak ada hala tuju, dia jadi macam ni.. pergi angsana mall makan ice cream je, lepas tu pergi aeon station 18 just for lunch and window shopping.. lepas tu pergi ronda-ronda kat rumah Asma plak.. dah habis tu singgah Gunung Lang jap.. mengimbau kembali kenangan zaman muda-muda haha eh silap actually zaman masa kitorang tengah naive dulu.. hehehe


Dulu datang sini sebab hal kerja... ececeh kerja la sangat padahal study lagi time tu.. year 2008.. tempat ni jadi site project kitorang untuk design project.. hazabedah la juga nak kena seberang nun tapi buat kerjanya berapa jam je.. selebihnya main-main.. nampak sangat batch kitorang ni kuat main.. masa pergi teluk rubiah pun macam tu juga.. kerja sejam dua, lepas tu mandi laut kekeke


Lepas tu korang nak tau kitorang ke mana, pergi mydin meru plak karaoke haha Asma dari tak nak nyanyi terus nak nyanyi.. yang lawaknya tu, ada hati nak nyanyi lagu teentop to you.. sekali keluar lyrics in hangul hahaha to you to you je la yang aku tau


Pack sangat activity kitorang, ini dah boleh kira pergi KL balik hari dah ni.. mana taknya lepas dah jerit sampai nak terkeluar anak tekak tu pergi dinner plak.. seriously aku yang orang ipoh pun tak tahu ada restaurant nama burger banjir.. nak tunggu order sampai lebih setengah jam tapi berbaloi jugalah sebab hamagad sedap sangat.. rasa nak nangis sebab kitorang makan lelaju.. tak dapat nak feeling.. kena kejar masa nak balik..



Terkujat tau lepas kacau-kacau air tengok ada serai.. haha macam-macam ada.. dari lemon, daun pudina, laici, serai campur dengan soda.. birttersweet mint drink (RM3), and aku makan full tank normal baru RM6-7.. ada dua hot dog, daging burger, bulls eye egg, coleslaw and red beans.. Za8 dengan Amy makan full tank burger bezanya full tank burger dengan normal full tank is aku tak ada chicken chop.. dorang punya ada.. Asma plak makan burger banjir.. 


Sehari suntuk berjalan, penat giler rasa tapi berbaloi sebab bukan selalu pun.. bila dah start kerja dah susah nak keluar macam ni lagi.. nak kena tunggu kenduri atau showcase barulah dapat jumpa diorang ni kekeke next kenduri.. tahun depan plak.. korang.. nanti layan ninja turle plak nak? ^^


xoxo







~EIGHT MILES BURGER~



No comments:

Post a Comment