November 8, 2012

Scents & White Coffee

Two things I'm gonna share is  my fave scents & drink. I believe y'all pun mesti ada favorite scents yang masing-masingkan? Tak kiralah mahal/murah, yang penting kita rasa selesa. Apa orang lain rasa tu tak penting, if they don't like it.. it's their problem ;p

Dulu I tak berapa layan sangat aroma therapy but since my mom always going shopping for English/vintage products, I pun dah mula terikut sekali.. First thing yang mama buat I addicted is aroma therapy scents & cute candle. U can feel the aroma therapy scents few mins after u had lid it. And u will feel like u're really in a spa. Automatically it can make u feel so relaxing. U can try this at home, I guarantee u mesti akan amalkan selalu habit ni ;)

Pic ni I Google je. Pembakar I pun lebih kurang macam ni la juga & candle tu tak mahal pun, RM 2.50 dah boleh dapat dalam 10 candles macam tu. And my fave aroma is Rose. Selalunya aroma therapy ni I beli di Homne Deco, Hinoide Shop (ni mesti semua orang tau, ala kedai RM 5 tu) di Tesco ataupun English shop in AEON Ipoh. Harga dalan RM 6. But if u're a member of Home Deco, boleh dapat discount lagi & I use my mom's member card hehehe

Tapi lately ni I dah jarang guna candle sebab Darwisy (my baby brother) makin lama makin nakal & risau kalau dia main dalam bilik I kebetulan time tu plak I tengah bakar aroma therapy... bahayalah plak kan? So I decide to use Ambi Pur Lavender spray. But most of peeps said that lavender can make u fall asleep & they're rite. Although it can make u feel relax but never ever use it while u're at work.. that is the pantang larang to me hehehe *takut feel sleepy sebenarnya* 

Selalunya time I nak siap-siap pergi kerja, I'll spray the scents first & feel so fresh than ever. Rasa macam nak spray baju sendiri pun ada. *Tak pasal-pasal je office nanti ada smell lavender* Before tidur tu, I'll spray sekali the scents again coz that is the right time to use the lavender scents. Cousin I dulu pernah guna shampoo lavender & it makes her feel very sleepy, now dia dah tak guna shampoo tu lagi. 

I love lavender & the breeze ;)

The last thing is my fave drink Old Town White Coffee... Taaaadaaaaaaaaaaa

This is the last sachet actually *snap this pic before pergi sukan Darwisy*

Believe it or not, sometimes dalam beg pun ada simpan spare sachet.. hehehe pergi mana-mana pun bawa je sekali.. Kalau dah darurat sangat tu, beli yang mini je, RM 3.90 ada 3 sachets... Seriouslu bila minum je, I dah hilang rasa ngantuk. Automatic rasa fresh je mata ni.. *hakikatnya memang kuat tidur pun*

Let's have a sip ;) *da macam Yuyu Zulaikha plak, choose mode dulu baru upload* huuuuuuu

xoxo -RZ

No comments:

Post a Comment