April 8, 2016

I lost my cat

Agaknya cuma orang yang ada kucing je will know how I feel at this moment.. yes even though I'm allergic with cats but since our family started to adopt one, I never show any sickness sign towards it, not even my baby brother.. maybe itu rezeki dari Allah SWT, hilangkan perasaan allergy dengan kucing..


it all started when we lived at Tasek.. there's this cat who always come to our house and he permanently stay there, we don't mind though so we just gave him food but never thought of adopt him.. not until when my baby brother wants him & my mom said ok..


this is him.. our precious cat, he just turn 1 year old on April Fool.. tbh we don't know exactly how old is he so we took him to vet since we're going to adopt him so of course we have to make sure that he's healthy.. 


honestly jaga kucing ni sama macam jaga baby.. tidur tak kira waktu & tengah malam pukul 3-4 diorg bangun mitak makan.. time macam tu la pun yang sedap tidur tengah layan mimpi lol ah btw mom named him Ko-Ot.. lol ada yang cakap macam nama Korea but mama cakap in Parit it means hitam -.- so I just call him Oth


this is the baby in our family.. kalau Oth tu jenis yang manja & stay at home, she's the one that you'll say naughty kid, mom named her Tomey bcos she's too cute & I call her Mei.. and she's missing, tak tahulah ke mana dia pergi.. penat cari satu taman.. 


Mei hilang since Sabtu & today's remark a week sejak dia hilang.. semalam adalah pergi try sekali lagi cari Mei satu taman, tanya kt sorang mak cik ni, dia cakap ada nampak Mei dalam dua hari lepas tapi tak ingat kt lorong mana.. 


we all went out for her satu taman tu, sampai ke padang belakang rumah but none of the residence sebelah sana cakap ada nampak Mei.. yang paling risau tu sebab Mei still a baby & baru je 6 bulan lebih macam tu.. Oth pun pernah hilang sekali lepas our family pindah balik Chemor but only for a day, rupany keluar berjalan petang baru balik..


kalau ada yang jumpa Mei & take care of her, I'm glad it happen that way at least we'll know she eat well etc tapi kalau jumpa balik Mei, I'm pretty sure I'm gonna ask to take her back with us.. dari kecil jaga sampai sekarang, sedih bila balik rumah tak ada Mei datang lari-lari kt kaki..


bukan tu je, kesian kt Oth sekali.. dia pun sibuk mencari Mei sampai pergi rumah jiran & semak kat depan rumah.. nak cari Mei punya pasal.. 


hopefully, adalah good news from our neighbour kalau ada nampak Mei kt mana-mana..


xoxo





No comments:

Post a Comment