March 25, 2016

Dating dengan mak-mak budak ;-p

Actually post ni dah lama giler tapi baru sekarang nak story mory sikit. So citernya aku dengan minah ada plan on Sunday tu (tapi serious aku taubat tak nak pergi lagi even though next year diorg cakap nak buat lagi event tu & do better than the last time. And dah alang-alang tu kitorg roger la ina & syam awal-awal.. awal sebulan dua kot..


Ni lah dia mak-mak budak tu.. dah jadi mak budak pun perangai still cenggitu lagi.. tak ada perubahan langsung.. karok+movie+makan=dari dulu sampai sekarang.. awal-awal dari ipoh pun dah pening kepala planning cemaner nak nak jumpa, ambil kt mana bla bla bla 


Padahalnya bukan nak jumpa esok tu jugak but maybe sebab excited dah lama tak berjimba sesama kot hehehe ye la time study dulu tak macam sekarang.. duit semua banyak habis kt drawings & buat model.. siapa ambil architecture tu faham la cemaner life kitorg..


And sudahnya kitorg gi ambil mak budak dua orang tu kt kl central.. yang ni la paling stress sekali aku rasa.. entah kenapalahkan aku cam suka sangat kat kl central tu.. pusing sana je pun dah berapa kali pun tak ingat.. tu belum lagi lepas ina ngan syam dah sampai.. ingatkan adanya dua gps manusia ni survive la jugak.. tapi sama je bawak kitorg pusing kl central tu sampai dekat 5-6 kali.. hey engkorang ni.. sabar je la aku, dah la dengan sakit perut nak terberi lagi.. 


Tu belum lagi part nak check in hotel.. hotel dah nampak tapi jalan masuk tak nampak-nampak hahaha nangis weh nangis.. rupanya memang tak ada jalan masuk pun nak ke prescott hotel, kena buat u-turn kt simpang depan tu..


Sebab first time la kan masuk kereta dalam lift sebab nak gi basement parking, semua macam bebudak je suka sangat haha ikutkan hati malas nak keluar balik tau sebab ngantuk.. memang kena dengan time nak tidur petang dah tu, but then lepas dah refresh sikit baru kitorg gerak gi times square.. 


Alhamdulillah tak ada main pusing-pusing kl ke hotel ke apa.. elok je sampai terus parking basement, syam pot pet pot pet suruh pakai beg silang takut kena ragut bla bla bla geram plak aku dengan mak budak sorg ni >.< nak cari kedai makan pun hazabedah.. dah masuk dah order, cancel order, keluar pergi cari big spoon..


Ni hah big spoon. order kemain banyak tapi nak habiskan pun payah.. nak komen sikit dumplings tu tebal sangat tapi isi sikit cenonek je kt dalam tu. aku ingatkan aku makan tepung.. cold noodles tu boleh la tahan. kenyangla jugak..


Kesian akak tu, penat dia layan kitorg suh amik selfie hehehe bukan selalu pun kak kan.. perut dah kenyang semua, ada lagi satu benda yang kitorg suka buat time study dulu.. karok.. dulu nak pergi karok pun selalu lepas dah settle submission untuk drawings or design.. konon nak lepas stress la kan.. yang ni bukan lepas stress tapi lepas anak tekak hahaha dengan part aku nak tertidur kt dalam room tu hahaha 


Selalu pergi karok nak pilih lagu pakai remote or choose dekat screen tapi yang ni tak.. sekali syam tegur aku "ko ingat ni touchscreen" hahaha time lepas habis karok tu masa nak balik, waaaaaaahhhhhhh tetiba rasa terang je dunia hahaha panas giler dowh.. time karok bilik gelap, keluar je terasa macam baru keluar dari gua hehe and then lepas tu kitorg gerak gi rumah ina plak, sebab syam nak balik..


Ok time ni syam tak follow sebab jalan nak balik rumah dia jauh.. and since dia pun baru pindah rumah kt situ.. teringat plak aku kena marah dengan dora sebab tarik rambut dia haha aku tengah main rambut dia, dah ikat dua ring ding dong macam tu aku pun tarik la. sekali dia marah "eh sakitlah" haha


Lepas tu kitorg terus gerak ke setia city mall. kt sana kitorg jumpa zahid.. dah jadi wedding planner dah dia, teringat drama cinta si wedding planner hehehe dari pagi sampai ke malam berjalan.. tu dah normal sangat dah. kt ipoh pun selalu buat cam tu jugak.. 


Tapi ada satu benda aku tak citer lagi, part yang minah gi bukak pintu antara bilik.. hahaha tu lah perasaan ingin tahu tu kuat sangat, mengalahkan budak kecik.. yang orang bilik sebelah tu pun tak kunci pintu dia kenapa.. kan dah eye to eye contact dengan minah hahaha


Dah la esok masa breakfast pun, mamat tu dengan awek dia duduk sebelah kitorg.. Filipino couple weh.. aku tak ingat la muka diorg cemaner tapi selalunya orang deme ni cantik-cantik kan.. on top of that, aku dengan minah ni ada masalah tidur kat hotel..


Setiap kali kitorg gi berjalan, hotel tu just untuk tidur je.. lepas breakfast tu kitorg terus check out sebab nak pergi taman tasik perdana.. konon ada event, so pergi je la kan.. event tu tak la best mana tapi tak kisah sangat pun.. bak kata minah sebab dapat jumpa dengan diorg tu.. dah lama sangat tak jumpa..


Last but not least, selfie from the event.. and balik tu memang aku terus demam, minah punya pasal la ni.. bagi virus kat aku. and tenkiu minah sebab drive 2 jam lebih sesorang hehehe elok je keluar tol ipoh, aku pun bangun tidur hehe


xoxo





No comments:

Post a Comment