October 10, 2013

haish ragam budak darjah satu

Assalamualaikum...


kenapa selalu ada rasa macam ni.. nak update blog tapi tak tahu apa nak tulis.. bila dah sign out nanti, baru tahu, baru nak teringat apa nak tulis.. so hari ni aku nak share pasal my baby brother, darwisy.. kalau nama pun dah baby brother.. of courselah dia ni manjakan & memang tersangat manja pun..


pic ni aku snap before pergi KL-Seremban pagi tu
diorang ada open house kat sekolah petang tu..


sedih pula aku dengar bila mama cakap dia tapau satay untuk aku.. dia lupa kot aku out station minggu tu


hari ni mama tak dapat nak hantar darwisy pergi sekolah, so akulah yang kena take over the duty.. I almost forgot to take him to school.. haha nasib baik mama ingatkan, kalau tak pagi tadi aku dah nak sambung tidur balik.. fyi, dariwsy sekolah dari 8am to 5pm.. haaa lamakan? tapi banyak juga benefit sekolah macam ni.. at least sementara nak tunggu dia pergi sekolah petang, pagi tak payah hantar pergi sekolah agama rakyat or tuisyen.. everything dah ready kat sekolah dia yang sekang ni..


makan pun tiga kali sehari.. siap boleh tambah lagi.. apa lagi nak.. adik aku ni kalau bab makan dia peduli apa.. kalau hari yang lauk sedap kat sekolah tu, tak segan-segan dia nak pergi tambah.. bagus-bagus.. tak rugi bayar yuran bulan-bulan :-) ingat lagi masa hantar dia pergi orientation dua hari tahun lepas, dia termenung je tengok bihun.. tak ada udang katanya.. so tak nak makan.. haish nak bersuap-suap pula dia baru nak makan =.=


ni pagi tadi.. susah betul aku nak tinggalkan dia kat kelas


budak kelas dahlah nakal-nakal.. muka hero seorang ni pun macam ajak gaduh je lol


haa yang ni budak kelas sebelah.. kalau aku hantar adik aku,
rajin pula dia datang cakap-cakap dengan aku..

siap bagitahu lagi hari ni birthday classmate dia..petang ni ada potong-potong cake..
kecik-kecik dah pandai main ajak-ajak haha


************************************************


ingat lagi tak game jutaria??


busy je kira duit


dia paksa aku main benda alah ni.. haa letih aku.. sampai terjerit-jerit pun ada.. tapi ok juga main ni at least boleh ajar darwisy macam mana kira nombor/duit.. actually dalam permainan ni, tak semestinya kita cuma main untuk seronok-seronok.. sometimes sambil-sambil tu kita boleh terapkan sekali ilmu but make sure easy for him to remember.. sebab budak-budak ni diorang cuma dapat catch kalau diorang rasa bets belajar benda tu.. eh dah macam cikgu pula hehe


p/s : baca balik older post, tergelak sorang-sorang aku.. haha awal-awal aku nak cakap, abaikan je lah kalau ada terbaca post aku pasal certain band tu.. itu semua waktu giler-giler remaja dulu hahaha ;-p


xoxo


************************************************



-ADV-




Date : 22nd December 2013
Time : 5:00PM
Venue : Stadium Negara



No comments:

Post a Comment