October 2, 2013

behind the screen

ready to shooting


kalaulah dapat snap pic actor tu, I bet you all mesti kenal siapa.. uncle yang selalu muncul dalam cerita cina di tv2..  well movie ni they shoot for chinese telemovie and it will be on DVD.. so if you have any hope to watch it on telly, sorry to say your dream is over! lol


they all shoot movie di kebun family mama.. masa aku tengok diorang set up tempat untuk scene rasa seram je tengok sebab time tu banyak crew belum sampai.. producer and actors/actresses lagilah lambat nak sampai.. masa tu cuma harapkan lampu dari van je.. 


mula aku ingatkan ini cerita hantu, yelah berlakon malam-malam macam ni dekat kebun.. so mama pun tanyalah dengan crew.. sempat jugalah one of the crew tu bagitahu cerita ni tak ada hantu cuma ada devil sahaja.. synopsis cerita ni it's about two eras.. ada three siblings (zaman moden) yang argue pasal harta and one day, one of the siblings campak handphone and terkena dewa tanah.. so dewa tanah tu marah and hantar three siblings tu balik ke zaman dynasty apa aku pun tak ingat.. 


crew setting up the place


masa mula-mula sampai sini, ada antara crew tu aku rasa macam pernah nampak.. *poyo je kan.. semua entry aku ada ayat aku rasa macam pernah nampak* bila aku bagitahu kat papa je terus cakap macam ni "memanglah dah pelakon" yelah jarang pula aku nak nampak actor buat kerja-kerja crew ni.. selalu actor/actress ni kan suka demand lebih..


tapi diorang ni friendly giler.. dan lagi diorang nak tanya sini ada hantu tak.. lepas tu jackie pula tanya ada ular tak.. kalau ada, I nak letak serbuk warna kuning (belerang).. masa tengok diorang tengah make up.. macam jenis syaitan yang ada hahaha oooppssss actually yang tengah make-up tu bawa watak syaitan.. syaitan perepmpaun ada seorang je, pic dia aku tak snap.. nampak dia macam diam je.. nak snap pun aku takut.. masa tengok diorang make-up, darwisy punya terkejut sampai lari-lari dia hahaha


L-R : syaitan ular, yang tengah ni aku tak tahu.. syaitan sotong.. darwisy paling takut dia


aku rasa dia paling banyak make-up




watch video here.


costume dia seorang je aku tak dan nak tengok 




masa ni diorang nak start shooting untuk scene diorang.. yang syaitan ular tu sampai terpijak baju dia sendiri nasib baik tak terjatuh haha yang atas ni, syaitan sotong, pergi kejarnya darwisy.. "adik.. di mana kau adik..." giler.. manalah adik aku tak takut.. lol


masa pukul 10 ke atas, bukan main ramai orang yang datang tengok tapi nak masuk tak bolehlah.. so dioang dapat tengok dari luar gate je.. most of them nak tunggu scene hantu terbang bagai.. aku pun nak tengok tu juga tapi sebab scene tu lambat lagi dan jam pun nak pukul 11.. kitorang balik je lah.. darwisy pula tak nak balik nak tengok orang terbang punya pasal ni.. konon ala ala ryukendo sebab masa aku ambil dia kat rumah aku cakap nak tengok tak macam mana ryukendo boleh terbang.. mananya budak tu tak nak tengok..


dia selalu tanya aku macam mana orang masuk tv, macam mana orang terbang bla bla bla.. ni aku dah bawa dia tengok.. hopefully tak tanya benda yang pelik-pelik lagi or aku sendiri pun tak tahu apa nak cakap.. sometimes tu aku "ya" kan saja..


the lost kitty


papa seorang je yang tunggu kat situ sampai pagi, sampai tertidur dalam kereta.. pic yang papa snap lagi banyak dari aku esp scene terbang-terbang haha scene terbang-terbang tu pukul 2am baru diorang buat.. masa pagi aku lalu kat depan kebun, ada satu je van yang tengah tinggal.. simpan barang.. lepas tu dalam pukul 7 lebih papa call cakap tertidur dalam kereta, bangun-bangun je tengok semua orang dah tak ada.. then aku cakaplah aku ada nampak satu van je yang tinggal masa lalu tadi, tengah kemas-kemas.. terus papa cakap kenapa tak singgah..


nak singgah macam mana, aku nak hantar dariwsy sekolah.. lepas tu papa cakap payment tak ambil lagi bila call raynie, dia tak pick up phone.. so aku cakap nanti try call lagi.. maybe diorang tengah tidur, yelah shooting sampai pagi.. nilah first time aku dengar suara papa macam takut-takut.. 


rupanya janji ditepati.. producer diorang tak dapat cari papa before diorang balik hotel.. yelah papa tidur dalam kereta, cermin tinted gelap habis.. memang tak nampaklah.. nasib baiklah si ananda tu, nepal yang sewa rumah kat situ ada nombor contact producer tu yang satu lagi.. rupanya producer tu pass number dia kat ananda..


dah siap je citer tu, boleh beli dvd sebab tak keluar kat tv..


xoxo


No comments:

Post a Comment