March 25, 2014

17 days of searching to MH370 has come to an end

17 hari pencarian dilakukan dan kini ia telah menemui perhentiannya, Flight Malaysia Airlines MH370 telah disahkan terhempas di Laut India Selatan. Takziah kepada semua ahli keluarga dan rakan-rakan mangsa yang terlibat. 




Sebelum ini pelbagai speculations telah dilemparkan, malahan Capt. Zaharie sendiri pun tidak terlepas dari disyaki terlibat apabila ada pihak yang mengatakan kemungkinan MH370 telah dihijack. Sekarang, MH370 telah pun ditemui terhempas dan disahkan sendiri oleh PM Dato' Seri Najib, so aku harap tiada lagi akan mengaitkan incident ini dengan politic dan sebagainya.


2 year old Wang Mohen, she is said to come here for a holiday with her parents in Malaysia, sleep well sweetie :(


The faces of Flight MH370 


Jangan lagi diambil kesempatan untuk mencari publisiti murahan. Kalau korang ingat lagi, ada seorang budak perempuan yang post di tweet sedih seolah-olah ibu dia juga salah seorang penumpang MH370. Yang ini memang aku tak tahu apa nak cakap, nak cari publisiti ke atau nak tagih simpati??


Terima kasih kepada gabungan 26 buah negara yang memberi bantuan dalam misi mencari dan menyelamat, aku rasa ini yang pertama dalam sejarah~


Cuma satu je yang mungkin jadi tanda tanya. Kenapa dan macam mana MH370 boleh tersasar jauh sampai ke Laut India Selatan? Aku tak boleh nak bayangkan macam mana pilots cuba control the situations dari masa dorang tersasar dari radar, terbang sampai flight habis minyak and maybe that's the course of their disaster.. even kalau dibandingkan dengan yang dalam movie, tak sama macam yang dalam reality.. panic dan takutnya diorang~


Apapun, marilah kita sama-sama sedekahkan Al-Fatihah kepada mangsa Muslim dan takziah kepada yang non-Muslims.


xoxo




No comments:

Post a Comment