March 21, 2014

Pandangan Yang Berbeza

It's a bewitching spell, I cannot find the reason
I want to escape, but was swallowed again
Like the stars flickering in the night
All slowly, gradually becoming silent
Not looking back to find any excuses
I just want to go silently
Let everything be like smoke, passing through the wind
Please don't
Please don't take the same path to this disaster and mistake
I used to urgently desire you to promise
Now, I understand I was making excessive demands
Who is certain of the very long, distant future
That we would definitely be together forever in each lifetime
There's too much love,  hate, right, wrong, joy, anger and sorrows
What is left after the weary struggles?
"Bewitched"





Kalau tetiba nampak aku post benda benda macam ni, jangan nak terkejut sangatlah ya sebab aku memang suka tengok drama Chinese.. dari kecil lagi tapi bila dah besar dah kerja, dah jarang tengok. Sekarang TV3 pun dah tak ada airing drama Hong Kong atau Taiwan lagi dah. Itupun one of the reason kenapa aku dah jarang tengok drama Chinese.


Kalau nak tengok pun kat YouTube je, itupun drama yang aku tahu ataupun yang aku suka.. senang cerita drama dari time aku sekolah dulu.. hehe tapi cuma ada satu je perbezaan bila aku tengok dramas, feeling. Kalau dulu aku tengok sebab seronok, hero handsome etc tapi sekarang bila aku tengok balik, tetiba ada feeling macam ni "owh.. ingatkan cerita cinta je, ada juga dorang selitkan moral values such as friendship and loyalty.." 


Aku tak tahulah mungkin pada pandangan aku je tapi cuba korang try tengok balik movie or drama favorite korang yang sepuluh tahun dulu.. mesti ada rasa berbeza sikit. mungkin umur yang mematangkan pemikiran kita.. 


tbh aku ada tengok Jetman [nak cakap pun aku malu] budak-budak yang lahir tahun 1995 maybe tak tahu ni cerita apa, korang tanyalah abang atau kakak korang.. cerita ni ala ala power ranger la juga.. serious bila tengok tu aku rasa kelakar sangat.. "ini cerita yang aku suka tengok masa kecik-kecik dulu?? sampai malas nak pergi sekolah sebab nak tengok cerita ni..."


Oh btw yang dekat atas sekali aku tulis tu bukan poem ok tapi ost Treasure Venture :)


xoxo




No comments:

Post a Comment