August 8, 2013

Semuanya tiba-tiba muncul di ingatan..

Assalamualaikum...




Sedar tak sedar, dah masuk 1 Syawal.. Sana sini aku dengar budak-budak main mercun termasuklah tuan tanah sekali. Tak hilang suara terjerit pekik bagitahu lepas main bunga api buang dalam tong sampah terus...





Dan pagi tadi jugalah aku, Jenny & Mahesh pergi rumah Jasraf.. Rasa sedih tak boleh nak dikata bila dengar mak & abang dia, Hasraf cerita pasal incident tu.. Yang paling sedih sekali bila Hasraf cakap tak ada siapa pun yang tolong Jasraf, sedangkan dia terbaring kat situ almost 20 minutes..





Yang paling sedih bila Jas is dying.. Air mata dia mengalir during his last breath.. Aku rasa marah pun ada kenapa orang awam tak nak tolong dia after the incident sedangkan hospital dengan kg simee cuma 10 minutes je??!





Bila kehilangan 'diamond' yang paling kita sayang.. Memang takkan dapat dicari ganti lagi.. Dari sekolah, tengok muka Jasraf pun tahu yang dia tu memang anak manja..





Especially bila auntie cakap Hasraf & Jasraf tak pernah berenggang.. Sampaikan underwear pun diorg share.. Hehe ada juga sweet memory yang macam ni kan...





Semuanya kalau...





Kalaulah lepas auntie call Jasraf terus balik rumah macam dia cakap..





Kalaulah orang yang satu table dengan dia tak suruh dia approach kereta tu..





Kalaulah dia tak bangun dari meja...





Mesti dia ada lagi sekarang ni.. Mesti mak dia pun senang hati.. Kalau difikirkan perkataan kalau ni, memang boleh jadi gila.. Sedangkan aku & Jenny pun tak boleh.. Susah.. Shock nak terima cara dia mati.. Apatah lgi keluarga dia especially uncle, dia paling manja dengan ayah dia.. Nickname pun sonu @ manja..





Bila mak dia cakap dialah harapan keluarga.. Semua dia yang tanggung, rasa macam dah tak ada reason nak hidup.. Auntie cuma fikirkan dia masih lagi ada 2 anak kecik baru 12 & 11..





Adik dia yang bongsu, Rocky sebiji macam muka Jasraf.. At least sejuk juga hati mak dia.. Masa nak balil, masa salam auntie aku cuma dapat bagitahu ok sabarlah auntie bila auntie minta we all doakan Jas...





Suddenly, aku teringatkan dia.. Sampai bila-bila pun aku tak boleh lupa monkey love aku..





Rest in peace Jasraf..





P/S : Selamat Hari Raya Maaf Zahir & Batin





xoxo





Sent from my Windows Phone




No comments:

Post a Comment